سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صدور فتاوایی از سوی جمعی از مفتی‌های وهابی عربستان‌سعودی و کویت مبنی بر وجوب انهدام حرم امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت زینب(ع)، خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری "نهرین‌نت"، "عبدالرحمن البراک" مفتی اعظم عربستان سعودی، شیخ "ممدوح الحربی"، شیخ "ناصر العمر"، "عبدالله بن جبرین"، "سفر الحوالی" و حامد العلی" که مهم‌ترین مفتیان وهابی به شمار می‌روند با صدور فتاوایی خواستار انهدام مراقد مطهره امامان شیعه(ع) شدند.

 این فتاوا که در پی استفتای جمعی از دانشجویان دانشگاه وهابی "محمد بن سعود" صادر شده است از مدتی پیش و پس از آغاز تعطیلات تابستانی حوزه‌های وهابیت و دومین حمله به بارگاه عسکریین(ع) در سامرا، در سطح گسترده‌ای توزیع و در آن از هر اقدامی برای محو آنچه آثار شرک بویژه در کشور عراق و شهر کربلا خوانده شده، استقبال شده است.

در بخشی از این فتاوا که از حرم امامان شیعه(ع) به عنوان بت‌هایی یاد کرده که باید با خاک یکسان شود، آمده است: حسین از شرک شیعیان به دور است اما حرم او باید به عنوان اصلی‌ترین نماد شرک در عراق ویران شود.

کارمندان دانشگاه "محمد بن سعود" اعلام کردند: ده‌ها تن از دانشجویان بویژه دانشجویان سال‌های بالا در دانشکده شریعت، بطور داوطلبانه در حرکتی با عنوان "فرهنگ توحید ناب در میان امت و بویژه عراق برای خلاص‌شدن از مراقد و قبور و پاکسازی کشورهای اسلامی از آنها"، اقدام به توزیع این فتاوا کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این دانشجویان با تشکیل کمیته‌های داوطلبانه در حال راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی، دوره‌های تابستانه و جذب نیرو از کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی هستند تا بدین‌وسیله حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) را مانند حرم عسکریین(ع) به‌عنوان اهداف آینده "موحدان مجاهد" ویران کنند.

علاوه بر این، "سفر الحوالی" مفتی مشهور وهابی در پاسخ به استفتائی در این باره گفت: «علاوه بر کربلا، واجب است که حرم زینب در دمشق و حرم "سید احمد البدوی" از نوادگان امام هادی[ع] در مصر نیز به عنوان بت‌هایی که به جای خدای تبارک و تعالی مورد پرستش قرار می‌گیرند با خاک یکسان شوند.»  

دفتر "وعظ و ارشاد" دانشگاه وهابی "الامام بن سعود" که از مهم‌ترین منابع تأمین تروریست در عراق و گروه تروریستی "فتح الاسلام" در اردوگاه "نهر البارد" لبنان به شمار می‌رود نیز طی روزهای اخیر اقدام به توزیع فتاوای "بن جبرین"، "الحوالی"، "البراک"، "الحربی" و دیگر مفتی‌های وهابی کرده است که در آنها از عملیات‌های انجام‌شده علیه مراقد ائمه(ع)، امامزادگان و اولیا در عراق تمجید شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی ریاست کل بررسی‌های علمی که زیرمجموعه اداره صدور فتوای عربستان‌سعودی به شمار می‌رود نیز فتوایی از "بن‌باز" مفتی برجسته حکومت سعودی منتشر کرده که مسلمانان را به انهدام ضریح امامان شیعه به عنوان بت‌ها و نمادهای شرک فرامی‌خواند.

این گزارش حاکی است نهادهای امنیتی دولت عراق طی چهار ماه اخیر اطلاعاتی با طبقه‌بندی "مورد اطمینان و با درجه تأیید بالا" دریافت کرده‌اند که بیانگر عزم گروه‌های تکفیری برای اقدام تروریستی علیه حرم امام حسین(ع) در کربلاست.

نیروهای امنیتی عراق دو هفته پیش دو موشک از نوع "گراد" را که آماده شلیک به مرکز شهر کربلا بود در منطقه "الوند" در 25 کیلومتری این شهر کشف کردند که این کشف به علاوه دیگر اطلاعات دریافتی حاکی از طرح‌های قطعی برای حمله به حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) دارد.

در پی صدور این فتاوا، انجمن علمای دینی انگلیس با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن، صدور فتاوای تکفیری از این دست را بشدت محکوم کرد.

نویسندگان این بیانیه تأکید کرده‌اند: تشویق مفتی‌های سعودی به انهدام حرم امام حسین(ع)، نه‌تنها اعلام جنگ آشکار علیه شیعیان بلکه جنگی علیه همه مسلمانان است.

این انجمن از حکومت عربستان سعودی خواسته است تا در اقدامی سریع و فوری، ضمن اتخاذ موضعی روشن در قبال این فتاوا، آنها را بطور رسمی محکوم کرده و کسانی را که در صدور،‌ تکثیر و تشکیل کمیته‌های داوطلبانه در دانشگاه‌ها برای عملی‌کردن این فتواها فعالیت دارند به محاکمه بکشد.

انجمن علمای دینی در ادامه افزوده است: دانشکده‌های شریعت در عربستان سعودی بویژه دانشگاه "محمد بن سعود" که دانشجویان و استادان آن همه اهل قبله به جز مؤمنان به مذهب تکفیری‌ها را کافر می‌پندارند مراکز خطری هستند که در خون‌ریزی کشتار بی‌گناهان در عراق و پاکستان نیز دست دارند.

این بیانیه با هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام وخامت‌بار علیه شیعیان اهل بیت(ع) و مراقد مورد احترام مسلمانان، مسؤولیت نتایج شوم صدور این قبیل فتاوای گمراه‌کننده را بطور کامل بر عهده حکومت عربستان سعودی ذکر کرده است

این انجمن خاطرنشان کرده است: ما از فشاری که این گروه‌های تندرو بر حکومت سعودی می‌آورند اطلاع داشتیم اما نمی‌دانستیم که این گروه‌ها تا این حد هولناک می‌توانند با سیاست‌های ریاض بازی کنند.

انجمن علمای دینی ضمن هشدار به حکام ریاض برای پرهیز از بازی با آتش، تأکید کرده است که اگر مراجع عظام تقلید تاکنون در برابر صدور چنین فتاوای خطرناکی سکوت کرده‌اند به این دلیل بوده که منتشر واکنش و اقدام حکومت سعودی بوده‌اند اما این سکوت به جای اینکه باعث اقدام ریاض شود به تشدید موضع و بسیج صدها جوان ساده‌دل انجامیده که حاضرند این فتاوا را به مرحله اجرا درآورند اما حکومت عربستان باید بداند که در صورت اجرای این فتاوا، جلوگیری از واکنش میلیون‌ها تن از پیروان اهل بیت(ع) در سراسر جهان علیه حکومت سعودی غیر ممکن خواهد بود.

در تحولی دیگر، صدها تن از شیعیان عراقی مقیم لندن، دیروز در تجمعی در برابر سفارت عربستان سعودی در لندن، با سر دادن شعارهای "لا اله الا الله، وهابی عدوالله"، بن لادن و بن جبرین، قاتل با پوشش دین" و "اسلام از شما علمای کفیری و لشگریان شیطان رجیم بیزار است" خشم خود را از صدور فتاوای مفتی‌های وهابی علیه مراقد ائمه اطهار(ع) اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان که در بین آنها ده‌ها زن و کودک نیز دیده می‌شد پس از پایان این تجمع دو ساعته که در زیر باران شدید برگزار شد نامه اعتراض‌آمیزی را تسلیم سفارت عربستان‌سعودی در لندن کردند اما "محمد بن نواف بن عبدالعزیز" سفیر سعودی از پذیرش این نامه خودداری کرد.

یکی از برگزارکنندگان این تجمع در گفت‌وگو با "نهرین‌نت" تأکید کرد: این تجمع آغاز یک تحرک گسترده رسانه‌ای،‌ دیپلماتیک، اجتماعی و فرهنگی علیه علمای تکفیری سعودی است که با فتاوای خود،‌ زمینه کشتار صدها هزار عراقی بی‌گناه و نیز انهدام مراقد مقدسه از جمله حرم عسکریین(ع) را فراهم کردند.

این افراد تأکید کردند" شنبه هفته آینده، با حضور هزاران تن از مسلمانان، تظاهراتی عظیم‌تر و گسترده‌تر در مقابل سفارت عربستان سعودی در لندن، واشنگتن، اسلو، آمستردام و دیگر پایتخت‌های جهان برگزار خواهد شد تا بدین‌وسیله ضمن محکومیت صدور چنین فتاوایی، از حکومت عربستان و شخص "ملک عبدالله بن عبدالعزیز" خواسته شود تا مخالفت آشکار خود را با این فتاوا اعلام کرده و صادرکنندگان آن را به بازپس‌گیری فتاوای خود و بازگرداندن مقلدان تروریست خود از عراق مجبور کند.




تاریخ : شنبه 86/4/30 | 10:40 عصر | نویسنده : حیران | نظر


  • ایران بلاگ | ویندوز سون | آنکولوژی