سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

این حدیث بسیار زیبا از کتاب (( مائه المنقبه )) تالیف ابن شاذان استخراج شده

عبدالله بن عمر از پدرش نقل میکند :

روزی از رسول خدا در مورد علی بن ابی طالب سوال نمودیم ، آن حضرت خشمگین شده ، فرمودند :

(( چه میشود گروهی را ، یاد میکنند از شخصیتی که منزلت او نزد خدا مانند نزلت من و مقام او مانند مقام من است به جز نبوت.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد مرا دوست داشته است و هر کس مرا دوست بدارد خداوند از او راضی است و هر کس خدا از او راضی شود بهشت را پاداش او قرار می دهد.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد فرشتگان برای او استغفار کنند و درهای بهشت برای او باز شود و بدون حساب از هر دری که بخواهد وارد شود

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد خدا نامه عملش را به دست راست او عطا فرماید و حساب رسی برایش آسان شود مانند حساب رسی پیامبران

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد از دنیا خارج نمی شد تا از آب کوثر بیاشامد و از میوه های درخت طوبی بخورد و قبل از مرگ مکان خویش را در بهشت ببیند

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد خداوند جان دادن را بر او آسان گرداند و قبر او را باغی از باغهای بهشت قرار می دهد

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد خداوند به تعداد رگهای بدنش حوریه ای در بهشت به او عطا فرماید و شفاعت او را در مورد هشتاد نفر از بستگان بپذیرد و به تعداد هر مویی که در بدن او باشد شهری در بهشت به او عنایت فرماید

آگاه باشید ! هر کس علی را بشناسد و دوست بدارد خداوند عزرائیل را آن گونه که به سوی پیامبران می فرستد به سوی او می فرستد (قبض روح او آسان میشود) و بر طرف میکند از او اضطراب و هول از نکیر و منکر را و نورانی می کند قبر او را و قبر او به اندازه ی هفتاد ساله وسعت پیدا می کند و صورت او در قیامت سفید و نورانی می شد.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد خداوند او را (در قیامت) در سایه ی عرش خود همراه با صدیقین و شهدا و صالحین قرار میدهد و او از هول و وحشت بزرگی که در قیامت بندگان با آن مواجه می شوند ایمن می دارد.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد خداوند کارهای نیک او را قبول و از گناهانش صرف نظر میکند و در بهشت رفیق حمزه سیدالشهدا خواهد بود.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد خداوند حکمت را در قلب او استوار و بر زمان او صواب (گفتار نیک) جاری سازد و در های رحمت را به روی او باز می کند.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد در زمین اسیر خدا خوانده میشود (تمام امور او تحت اختیار و اراده الهی قرار می گیرد) و خداوند به وجود او بر فرشتگان و حاملین عرش فخر و مباهات می کند.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد ملکی از زیر عرش به او ندا دهد ای بنده خدا ! اهمالت را از سر بگیر زیرا خداوند همه گناهانت را بخشید.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد روز قیامت در حالی وارد محشر می شود که صورتش مانند ماه تمام می درخشد.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد خداوند بر سر او تاجی از کرامت می گذارد و لباس عزت بر او بپوشاند.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد مانند برق جهنده از روی پل صراط عبور کند و مشکلات عبور از صراط را لمس نمی کند.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد خداوند دوری از آتش جهنم و رهایی از نفاق برای او بنویسد و جوازی برای عبور از پل صراط و امانی از عذاب الهی به دست او داده شود.

آگاه باشید ! هر کس علی را دوست بدارد پرونده ای (در قیامت) برای او باز نمیشود و او را برای حساب رسی نزد میزان اعمال نمی برند ئ به او گفته می شود بی حساب وارد بهشت شو.

آگاه باشید ! هر کس آل محمد را دوست بدارد از حساب و میزان و پل صراط ایمن می شود.

آگاه باشید ! هر کس با محبت آل محمد بمیرد فرشتگان با او مصافحه کنند و ارواح انبیای الهی به زیارت او بیایند و خداوند تعالی همه حوائج او را برآورده می کند.

آگاه باشید ! هر کس با دشمنی آل محمد بمیرد  کافر از دنیا رفته است.

آگاه باشید ! هر کس با محبت آل محمد بمیرد با ایمان از دنیا رفته و من بهشت را برای او ضمانت می کنم.

آگاه باشید ! هر کس با دشمنی آل محمد بمیرد در حالی وارد محشر میشود که بین دو چشم او (روی پیشانی) نوشته شده این شخص نا امید از رحمت خداست.

آگاه باشید ! هر کس با دشمنی آل محمد بمیرد بوی بهشت را استشمام نمیکند.

آگاه باشید ! هر کس با دشمنی آل محمد بمیرد (درقیامت) در حالی که صورتش سیاه است از قبرش خارج میشود.

منابع حدیث :

1- بحارالانوار : 27 ، 114 ، ح86 – غایه المرام : 207 ح 10 – فضائل الشیعه (صدوق) : 2 ، ح1 - تاویل الایات : 863 ح 1 - بشاره المصطفی (طبری) : 36 - الخزاعی در الاربعه : ح1 - ثعلبی در تفسیرش (الکشف و البیان) ذیل آیه : لا اسالکم علیه اجر الا الموده فی القربی   الشوری 33 – الطرائف به نقل از ثعلبی : 29 – ارجح المطالب (الامرتسری) : 320 – الحوادث الجامعه (ابن الفوطی) : 153 – ینابیع الموده : 27 و ص263 و ص369 – مراه المومنین (ولی الله اللکهنوی): 5 – فرائدالسمطین : 2 ، 255 ، ح524 به اسناد ثعلبی – تفسیر الکشاف : 4 ،173 – سعدالسعود : 141 و فضائل الخمسه : 2،78 – الکاف الشاف (ابن حجر) : 145 – الشرف الموبد (نبهانی):74 – رشقه الصادی (حضرمی) : 45 – تفسیر قرطبی 16 ، 23 به نقل از ثعلبی و زمخشری – ضوءالشمس (سید محمد ابوالهدی الرفاعی ) :  - نزهه المجالس(الصفوری) : 2،222 به نقل از قرسبی – تجهیزالجیش (دهلوی) : 13 به نقل از زمخشری و رازی – نورالابصار (شبلنجی) : 104 والصواعق (ابن حجر) : 230 – الفصول المهمه (مالکی):110 رفع اللبس و الشبهات (علامه احمد سوده الادریسی) : 53 – موده القربی (سید علی همدانی) : 117 – لسان المیزان (عسقلانی) : 4،450 و  وسیله المال (حضرمی) : 199 – احقاق الحق : 9 ، 486

منبع : پایگاه اطلاع رسانی روح الامین / wWw.Rooholamin.iR

 




تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 12:3 صبح | نویسنده : حیران | نظر

  • ایران بلاگ | ویندوز سون | آنکولوژی