سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت الله مرعشی نجفی رحمة الله علیه:

سفارش می کنم به اندیشیدن در کتاب خدا و پند گرفتن از آن،

سفارش می کنم به محاسبه نفس در هر هفته، مانند حساب شریک از شریک دیگر

با دقت کامل.

* سفارش می‌کنم او را (فرزند ارشد ایشان جناب حجت الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی) به دوری جستن از بی‌کاری و بطالت و صرف عمر عزیز در چیزهایی که نفعی ندارد. روایت شده است که: «ان الله تعالی شانه یبغض الشباب الفارغ؛ خداوند تعالی، جوان بی‌کار را دشمن می‌دارد.»

* و سفارش می‌کنم به این که کیسه‌ای که در آن خاک مرقد ائمه طاهرین علیهم السلام و اولاد آنان و قبور اصحاب و بزرگان را جمع آوری کرده‌ام، را برای تیمن و تبرک با من دفن نمائید و مقداری از آن را هم زیر صورت و قدری محاذی صورت بریزند.

* و سفارش می‌کنم او را به این که لباس سیاهی که در ماه‌های محرم و صفر می‌پوشیدم، با من دفن شود.

* وسفارش می‌کنم به سجاده‌ای که هفتاد سال بر آن نماز شب به جا آورده‌ام، با من دفن شود.

* و سفارش می‌کنم او را به تسبیحی از تربت امام حسین علیه السلام که با آن در سحرها به عدد آن استغفار کرده‌ام، با من دفن شود.

* و سفارش می‌کنم به دستمالی که اشک‌های زیادی در رثای جدم حسین مظلوم و اهل‌بیت مکرم او ریخته و صورت خود را با آن پاک می‌کردم، بر روی سینه در کفنم بگذارند.

* و سفارش می‌کنم او را که پیوسته با طهارت و وضو باشد، چه آن خود سبب نور باطن و برطرف کننده آلام و اندوه‌ها است .

* و سفارشش می‌کنم که جنازه مرا رو به روی مرقد مطهر بی‌بی فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار داده، و در این حال یک سر عمامه‌ام را به ضریح و سر دیگر را به تابوت بسته، به عنوان دخیل، و در این هنگام مصیبت وداع مولای من حسین مظلوم با اهل‌بیت طاهرینش را بخوانند .

* و سفارش می‌کنم او را که جنازه مرا در حسینیه‌ای که برای عزای جدم تاسیس کرده‌ام قرار داده و همین عمل بستن عمامه را را تکرار کنند. بدین ترتیب که یک سر آن را به منبر سیدالشهداء علیه السلام و سر دیگر با به تابوت بسته و همان گونه مصیبت وداع را بخوانند .

* و سفارش می‌کنم او را که دامن همت به کمر زده و با اراده تمام و آهنین آماده ترویج دین حنیف و دفاع از مذهب حقه اثنی عشری باشد، چه این مذهب غریب است و با فریاد بلند آوا سر می‌دهد: آیا کمک کننده‌ای هست که دفاع از من کند؟ و نمی‌بینیم کسی لبیک گفته و ناله او را پاسخ دهد مگر عده کمی که پروردگار کوشش‌های آنان را سپاسگزاری کند.

* و سفارش می‌کنم به کم کردن معاشرت و همنشینی، زیرا معاشرت در این زمان هم منع دارد و هم خطر، و کم انجمنی است که خالی از بهتان و غیبت در حق مومنین و عیب‌جویی و تحقیر و ضایع کردن حقوق آنان باشد .

* سفارش می‌کنم او را بر صله رحم زیرا آن از نیرومندترین اسباب توفیق و برکت در عمر و زیادی روزی است.

* و سفارش می‌کنم او را به مداومت این دعا پس از ذکر رکوع خصوصا در رکعت آخر:

«اللهم صل علی محمد و آل محمد و ترحم علی عجزنا و اغثنا بحقهم»؛ «پروردگارا! بر محمد و خاندانش درود فرست و ترحم بر عجز ما کن، و به حق آنان پناهمان بده و به دادمان برس.»

* و سفارش می‌کنم کوشش کند که بدن من در همین کتابخانه دفن شود، حتی اگر در بیرون شهر قم اجل من فرا رسد .





تاریخ : دوشنبه 91/4/26 | 2:22 صبح | نویسنده : حیران | نظر

  • ایران بلاگ | ویندوز سون | آنکولوژی